Thursday, August 5, 2010

DADAH, DADAH, DADAH

tidak kira siapa, raja, menteri dan rakyat biasa, siapa terlibat dengan dadah, beginilah jadinya

Pelik cerita di Kota Bharu, negeri serambi mekah. Seorang India naik kapal terbang dari Kuala Lumpur menuju ke kelantan boleh bawa 'dadah' sampai 5 kilo. mujur kastam kelantan cekap dan tidak rasuah kalau tidak punah otak raykat kelantan nanti apabila mentedarah barang tu.

Lagu mana barang tu boleh terlepas naik kapalterbang dan siapa ejen dia di kelantan, mustahil orang India itu datang sorang tanpa ada kaki di kelantan dan kalau ada kaki siapakah 'kakinya' itu, kalau ditengok kepada banyaknya dadah tu dibawa dah tentu orang yang terlibat itu orang kaya, atau orang berada dan berpengaruh.

Tolong siasat baik-baik tak kiralah orang yang terlibat tu ada taring atau pun tadak taring, mereka yang terlibat dengan dadah mesti dihukum. Sedih sekarang ni banyak perkara tak patut berlaku, berlaku di kelantan, Sultan pun kena 'kidnap' dengan guna bedil lagi bukan oleh orang jahat tapi oleh polis UTKhas, kerja siapa sampai lagu tu mo?.

Jangan-jangan ada orang suruh India tu bawa, jo ambil upah jeh. kalulah dadah tu untuk kegunaan peribadi teruklah orang tu. Dengar kabar orang India tu ada kenalan baik di kelantan, boleh jadi ada orang berpengaruh dibelakangnya sampai begitu sekali berani dia.

BERAT, BERAT, BERAT


No comments:

Post a Comment